På vent

Tillit er alt i bruktbilmarkedet. Penger ble overført. Jeg mente selgeren hadde mer å tape enn meg hvis de tulla det til. Metoden anbefales ikke for risikosky. Dagen før jeg skulle fly dit for å hente bilen fikk jeg imidlertid en telefon fra selgeren. Han forklarte at det var funnet en feil som måtte rettes før de kunne levere ut bilen. Vel og bra at de fant og tok ansvar for å rette. Et par dager etter kom en ny telefon om at mekanikeren som skulle fikse feilen, hadde oppdaget en annen og mer alvorlig feil. Nye dagers utsettelse, før de konkluderte at bilen ikke kunne repareres, og måtte kansellere kontrakten. Jeg fikk valget mellom å få pengene tilbake eller vente på en annen bil.

Bildet viser tydelige hakk i aluminiumsramma som omkranser kupéen. Hvor ille kan det være, tenkte jeg og konfererte med min venn NTNU-professoren som har mer greie på aluminium enn jeg har. Vanskelig å si hvor mye betydning det vil ha, men ramma beskytter kupéen ved en eventuell kollisjon. Jeg ringte Insignia i Oslo også, for å høre om det var så umulig å bytte delen. De hadde hatt et tilfelle hvor en bil måtte kondemneres på grunn av måtelige skader i konstruksjonen. Bare å vente på neste bil altså.

ADVARSEL: Bilen ble solgt kraftig rabattert med bakgrunn i skaden, og plutselig dukket den opp hos en forhandler i Nederland, til dobbel pris og uten en bokstav om skaden. Karosserinummer SCFBF03C99GC11445 hvis noen skulle være i markedet og ramle borti den en gang.

0
0
0
s2sdefault