Sesong 3

Superforhold etter påske og tid for vårpuss. Rett over til Cars & Coffee etterpå hvor en DB9 fikk plass ved siden av. DB9 er større og tyngre motorisert, men også - ja - tyngre. Ingen av dem trenger å skamme seg over utseende.

Denne sida er mest for Aston Martin i norsk natur, men Jaguar hører også etterhvert med i den norske faunaen. Her er den engelske bilsamlingen. Samlet.

Elg i solnedgang er noe oppbrukt, men Jaguar i solnedgang er også fint.

Noe av poenget med å ha en sportsbil, er å ta den med på tur. Her fra fine trønderske småveger. Rute registrert i SportsTracker.

Fjelluft er bra for bil og fører. Vegen til fjells er artig for bil og fører.

Litt stell hører med, her i form av understell. Nøye tilmålt plass til jekken.

Små tuer velter store lass, og små flekker rister raske felger. Derfor lurt å fjerne flekkene og da må hjulene av.

Felgene er fine de, men ikke å forakte det som er innenfor felgene heller.

Sesong 3 er også tid for service 1 på norske skilter. Oljeskift og språkskift på programmet da russisk måtte vike for engelsk i menysystemet. Heretter blir det enklere å oppfatte advarsel om åpen bakluke, uten kryssjekking av kyrilliske bokstaver og Google translate. En del av servicen hos Insignia er den blankeste bilvasken jeg har sett. Nesten for galt å legge ut på vegen igjen, men hjemover må man. Her fra en kjent stoppeplass midtveis.

Lurer på om arkitekten så for seg slike speilbilder da han eller hun tegnet bankbygget i Soknedal? Sympatisk knekk på veggen gir dobbelt speilbilde av bilen.

Lenger ned i dalen er det mest andre biler i speilet. Hvis man først skal sitte tre timer i saktegående kø, er det fint å sitte i en Aston Martin. Skaper litt eksklusivitet i køsittingen kan man si.